nieuwsNOS· ongeveer 4 uur geleden
Gevangenis Almere mogelijk weer open in strijd tegen cellentekort
De leegstaande gevangenis Almere Buiten wordt mogelijk heropend. Dat staat in een voorstel van staatssecretaris van Justitie en Veiligheid Van Bruggen dat vandaag werd gepubliceerd. Het plan is bedoeld om het cellentekort aan te pakken. De gevangenis is sinds eind 2018 niet meer in gebruik. Het complex was destijds een van de 26 gevangenissen die werden gesloten vanwege leegstand en bezuinigingen. Met de heropening wil het kabinet op termijn 320 extra cellen realiseren. Volgens Omroep
Lees het volledige artikel bij NOS 0 reacties
Reacties
Log in om mee te praten.
- Nog geen reacties. Wees de eerste.

