nieuwsNOS· ongeveer 16 uur geleden
WK 2026 wordt het meest vervuilende ooit: 'Een CO2-bom'
Milieudeskundigen verwachten dat dit het smerigste WK in de geschiedenis wordt. Het toernooi wordt gehouden in drie gastlanden en zestien speelsteden, waardoor spelers en fans continu het continent doorkruisen. Die vliegbewegingen zijn het overgrote deel van de naar schatting 9 miljoen ton extra CO2-uitstoot die het WK veroorzaakt. "FIFA praat veel over groen, maar doet weinig", zegt de Amerikaanse oud-profvoetballer Jules Boykoff, die het boek Rode Kaart schreef over dit WK. Volgens
Lees het volledige artikel bij NOS 0 reacties
Reacties
Log in om mee te praten.
- Nog geen reacties. Wees de eerste.

